poniedziałek, 5 maja 2014

Zawieszka Serduszko

Dzisiaj pokażę wam zawieszkę serduszko, którą łatwo można wykonać z kartonu i satynowej wstążki (albo włóczki, sznurka..). Podobne zawieszki można kupić w sklepach z dekoracjami.. ale po co? Jak za około 2zł zrobimy sobie taką jaką chcemy sami.

Na początek potrzebujemy karton - ja użyłam pokrywki od kartonu po butach, każdy pewnie znajdzie taki w domu. Być może odebraliście ostatnio jakąś paczkę - tak samo można użyć jej opakowania. Na kartonie rysujemy odręcznie lub odrysowujemy od czegoś serduszko. Ja 'namazgrałam' serduszko odręcznie bo nie chciało mi się niczego w tym kształcie szukać, stąd tych kilka linii.. Nasz rysunek na kartonie nie musi być wcale symetryczny. Można o kilka mm, czy nawet cm wykrzywić figurę.
Jak duże je narysujemy - zależy tylko od nas, naszych chęci i tego jakiej wielkości kartonem dysponujemy. Najlepiej na początek zacząć od małego serduszka bo z dużym jest oczywiście więcej pracy (nawijanie..).

Idealne serduszko możemy zrobić za pomocą cyrkla i linijki w razie czego.
Gdy mamy już wycięty kształt z kartonu czeka nas nawijanie tasiemki. Nie jest to nic przyjemnego jak ktoś jest niecierpliwy i nie lubi robótek ręcznych; ale czasami warto się chwilę przemęczyć. Ja swoje serduszko nawinęłam tasiemką w ciągu ok. 15min oglądając przy tym serial w TV. 
Gdy stwierdzimy, że wystarczy nawijania obcinamy tasiemkę zostawiając jeszcze kawałek na zrobienie pętelki lub sznureczka, za który będzie można je powiesić.
Tasiemka jak już wcześniej napisałam to koszt około 2zł. Kupić taką można w osiedlowej pasmanterii, na allegro lub w sklepie internetowym.
Ważne: Mocno ściskajcie tasiemkę gdy ją nawijacie i na początku trzymajcie palcem końcówkę dopóki dobrze jej nie przykryjecie i nie będzie się już sama trzymać kartonu. Koniec naszej tasiemki mocno przeciągnijcie pod dobrze ściśniętą tasiemką wyżej i zawiążcie supeł. Gotowe!


Gdybym była bardziej wytrwała zrobiłabym takie ozdoby na choinkę lub na gałązki na wielkanoc ;)

5 komentarzy:

  1. Śliczne, a ja niedawno kupowałam serduszka w sklepach z dekoracjami, i tylko doczepiałam kokardki. Jestem ciekawa ile metrów potrzeba na takie serduszko. Wyszedł Ci tylko 1m czy więcej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie powiem ci dokładnie. ale nie zużyłam jej dużo. z takiej rolki wyszłoby mi z 6 serduszek średniej wielkości takich troche mniejszych niż dłoń

      Usuń
  2. Kochana , to jest śliczne . Uwielbiam takie ręcznie robione rzeczy . Ja osobiście robie palmy na wielkanoc sama oraz bombki z cekinów na choinke :D
    3siostry

    OdpowiedzUsuń
  3. Ślicznie, świetny pomysł. Być może sama spróbuję, ale raczej nie będzie piękne :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekny kolor wybralas. Czesto szukalam takich zawieszek, ale niestety nigdy nie znajdywalam odpowiedniej i za dobra cene. Dzieki tobie Karolino moge cos stworzyc pieknego i praktycznego :*
    xxlena4444xx

    OdpowiedzUsuń